close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אנהידרול פורטה לטיפול בהזעת יתר – האם זה מומלץ?

מערכת שורשח חשוון, תשפב14/10/2021

במקרים רבים אנהידרול עשוי להוות את התשובה שתסייע לכם להיפטר מבעיית הזעת היתר בצורה יעילה לאורך זמן.

תגיות:
הזעת יתר אינה נחשבת לבעיה רפואית נדירה במיוחד – אינספור נשים וגברים בקבוצות גילאים שונות סובלים מהתופעה, אשר נגרמת כתוצאה ממגוון סיבות אפשריות דוגמת משקל יתר, מתח נפשי מוגבר ועוד. מאחר ותופעה זו עלולה לגרום לכמה תסמינים לא כל כך נעימים דוגמת ריח חזק ובלתי רצוי, שפשופים וגירויים בעור וכד', מעוניינים מרבית האנשים הסובלים מהזעת יתר לטפל בבעיה, לצמצם אתה ולגרום לה להיעלם במידת הניתן, לפחות באזורים מרכזיים דוגמת בית השחי. אנהידרול
פורטה הוא אחד מסוגי התכשירים המהווים טיפול למקרים אלו. במה מדובר והאם/עבור מי זהו טיפול מומלץ?

אנהידרול פורטה – במה מדובר וכיצד עובד הטיפול?
עבור מי שמתעניין בטיפולים להזעת יתר ואינו מכיר תכשיר זה, אנהידרול פורטה הוא סוג של דאודורנט מיוחד לטיפול בהזעת יתר, אשר מכיל אלומיניום ומספר חומרים נוספים. את התכשיר מורחים באזור בית השחי לפני השינה, ויוני האלומיניום הנמצא בתכשיר יוצרים שכבת מגן אשר חוסמת חלק מבלוטות הזיעה ומפחיתה בכך משמעותית את מידת הזעת היתר ותופעות הלווי הנגרמות כתוצאה ממנה. בבוקר יש לשטוף את התכשיר מהגוף עם מים וסבון, ולחזור על פעולה זו גם בלילה הבא. לאחר מכן מומלץ שלא להשתמש בתכשיר במשך שני הלילות הבאים ולתת לגוף להתנקות ממנו, ולחזור על מחזור זה ככל שנדרש עד שמתקבלת ההפחתה הרצויה בהזעת היתר ותופעותיה.
חשוב מאוד שלא להשתמש באנטיפרספירנטים (דאודורנטים) אחרים בזמן שמשתמשים באנהידרול פורטה, וגם לא להשתמש בתכשיר במקרה בו קיים גירוי בעור באזור בית השחי, כפות הרגליים והידיים.

אנטיפרספירנט חזק במיוחד – האם להתחיל באנהידרול פורטה?
במידה ואתם סובלים מהזעת יתר – האם מומלץ לפנות מיד לטיפול באנהידרול פורטה? התשובה לרוב היא "לא" – עדיף לנסות בהתחלה אנטיפרספירנטים אחרים ועדינים יותר, דוגמת "ספיראל אקסטרים", אשר השפעתם על עור הגוף תהיה מתונה יותר. במידה ותכשירים אחרים לא יצליחו לטפל בהזעת היתר בצורה מספקת ניתן לפנות לטיפול באנהידרול פורטה, כמו גם בטיפולים מסוגים שונים דוגמת מכשיר ה"מירה דריי".

זאת מכיוון שאנהידרול פורטה יוצר כאמור שכבת מגן אשר חוסמת את פעילות בלוטות הזיעה ועלולה לגרם לעיכוב ביציאתם של רעלים וחומרים מזיקים מהגוף (שחרור רעלים מהגוף הוא אחד מתפקידיה של הזיעה...). חשוב לציין כי בספרות הרפואית והמחקרים בנושא אין מסקנה ברורה וחד משמעית בנוגע לשימוש בתכשירים מסוג זה על עור הגוף ובלטות הזיעה, אך בכל זאת מומלץ לנסות תכשירים "עדינים" יותר וטיפולים בלתי פולשניים יעילים נוספים בטרם מגיעים לתכשירים החזקים יותר, דוגמת אנהידרול פורטה. במקרים רבים אף תכשיר או טיפול אחרים אינם מצליחים לטפל בבעיה כראוי, אז תכשירים מסוג זה מתגלים לרוב כאפקטיביים יותר.

לכן בכל אופן מומלץ להתייעץ עם רופא עור (או לפחות רופא המשפחה) לפני שמתחילים טיפול בתכשיר מסוג זה. במקרים רבים הוא עשוי להוות את התשובה שתסייע לכם להיפטר מבעיית הזעת היתר בצורה יעילה לאורך זמן.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה